Freoninis ar vandeninis kondicionierius? Kurį rinktis?

- Kategorijos : Patarimai

Kai termometro stulpelis pakyla virš 25°C ir nebepadeda paprastas automobilinis „vėjelis“, ar ventiliatorius, vairuotojai pradeda dairytis kitų alternatyvų, kaip galima būtų atvėsinti sunkvežimio kabiną ir tuo pačiu neiškrauti akumuliatoriaus. Viena iš jų – autonominis kondicionierius kuris dirba tyliai, nereikalauja didelių elektros sąnaudų ir puikiai atlieka savo darbą, tačiau dažnai kyla klausimas: kokio tipo kondicionierių rinktis, vandeninį ar freoninį?

Vienareikšmiškai galime teigti, kad autonominiai kondicionieriai yra viena iš geriausių alternatyvų alinant karščiams. Pailsėję vairuotojai, sumažėjusios kuro sąnaudos ir žinoma, tausojama gamta – ir tai, tik keli šių įrenginių pliusai.

Renkantis kondicionierių visuomet reikia atsižvelgi į savo sunkvežimio, traktoriaus ar kitos transporto priemonės charakteristikas. Viena iš svarbesnių – akumuliatorius. Nors šiuolaikiniai kondicionieriai nenaudoja daug elektros energijos, tačiau patartina turėti naują, gerai įkrautą akumuliatorių, kadangi turint silpną akumuliatorių įrenginys atsijungs (tokiu būdu apsaugodamas bateriją nuo visiško išsikrovimo) ir nebevėsins patalpos. Kitas, ne ką mažiau svarbus parametras – tai stacionarus automobilinis kondicionierius (gamykloje sumontuotas kondicionierius). Šis parametras lems, ar jums reikia freoninio ar vandeninio kondicionieriaus.

Vairuotojams, kurie nori montuoti freoninį kondicionierių: tuo atveju, kai transporto priemonėje yra sumontuotas gamyklinis kondicionierius, rinktis galima tiek freoninį, tiek vandeninį kondicionierių. Freoninis kondicionierius geriausiai veikia tokiu principu: kabina atvėsinama su gamykliniu kondicionieriu iki norimos temperatūros, tuomet jungiamas freoninis kondicionierius ir ta temperatūra yra palaikoma. Freoninis kondicionierius yra skirtas palaikyti esamai temperatūrai.

Tuo atveju, kai transporto priemonėje nėra gamyklinio kondicionieriaus, stipriai rekomenduojame dėti tik vandeninius kondicionierius. Vandeninis kondicionierius gali tiek palaikyti temperatūra, tiek atvėsinti (atvėsinama iki ~10°C jutiminės temperatūros, priklausomai nuo oro temperatūros). Dar vienas vandeninio kondicionieriau pliusas, tai, kad jis naudoja mažiau el. energijos negu freoninis kondicionierius, o jutiminė temperatūra ir oras būna gaivesnis. Siekiant užtikrinti 100% vandeninio kondicionieriaus veikimą, rekomenduojama minimaliai praverti langus, kad vyktų oro cirkuliacija.

Visi kondicionieriai, tiek freoniniai, tiek vandeniniai yra montuojami ant stogo vietoje stoglangio, arba pjaunama speciali anga. Montuojama pritaikant specialias, kiekvienam sunkvežimio modeliui skirtas, montavimo paneles (montavimo komplektus). Mūsų kondicionieriai turi specialias apsaugas, kurios saugo nuo įtampos kritimo, trumpo sujungimo ir maitinimo šaltinio polių sukeitimo.

Ena LT komanda linki saugių, vėsių ir patogių kelionių visiems vairuotojams!